24.11.2008

Ting 22

Vi må stille oss spørsmål som:
- hva kan bibliotek 2.o-tjenester hjelpe oss med å oppnå som vi ikke oppnår i dag?
- hvilke oppgaver er vi villige til å nedprioritere for å nå mål som handler om nye 2.0-tjenester?
- hva slags 2.0 kompetanse kan brukeren forvente at vi som bibliotekansatte har, og hvordan skal vi gjennomføre en slik kompetanseheving?

Dette er interessente problemstillinger. Jeg syns egentlig det er for tidlig å si noe om det nå når kurset er så ferskt. Det er klart vi må ta i bruk den nye teknologien. Men ikke kun for teknologiens skyld. At bibliotekarene vil få nye roller i framtida tror jeg også. Arbeidet som vi gjør i barnehagene for tida er viktig arbeid, som vi vil holde på med i overskuelig framtid, der finnes det ikke et fnugg av web 2.0. Hva med å lage et prosjekt på nyåret i web 2.0? (Hvorfor lager jeg så mye arbeid til meg selv?) Noen kan lage et forslag, så tar vi et møte og diskuterer litt strategier. At web 2.0 må inn i arbeidsdagen vår er det ikke tvil om, men hvordan og hvor mye ?

2 kommentarer:

ab sa...

Sitter og oppfrisker 23 ting og tenker i samme baner Liv.
- fordi jeg liker jobben :-)
Om du trenger friminutt kan du jo se andre med cyberspace dilemma :
http://www.youtube.com/user/MontyPython
Ha en god vakt vi sees i morgen.

Marianne W. sa...

Bra tanker Liv!
Ting 22 er ferdig.
Hilsen Marianne